Wiedza jest kluczowym aktywem każdego przedsiębiorstwa. Należy do podstawowych źródeł jego przewagi konkurencyjnej. Często jednak zdarza się, iż w szybko zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej, posiadane własne zasoby wiedzy okazują się niewystarczające dla osiągnięcia zakładanego celu biznesowego. Zgromadzenie w ramach danej organizacji niezbędnej, często bardzo specjalistycznej wiedzy jest często bardzo kosztowne i czasochłonne. Często korzystniejszym rozwiązaniem okazuje się skorzystanie z zewnętrznych zasobów wiedzy.
Nasze wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwami zajmującymi się sprzedażą wyrobów hutniczych, elektrotechnicznych i budowlanych stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą oraz zgromadzona w związku z tym wiedza, mogą być atrakcyjne zarówno dla przedsiębiorstw zajmujących się sprzedażą, produkcją lub dystrybucją wszelkiego rodzaju wyrobów technicznych, jak również dla podmiotów dokonujących zakupu tego typu wyrobów na potrzeby własnej produkcji. Choć zakres naszego doradztwa jest każdorazowo wyznaczany przez potrzeby naszych kontrahentów, to nasze dotychczas zrealizowane projekty consultingowe pozwalają zaproponować kompleksowe usługi:
Doradztwo w przedmiocie optymalizacji procesów zakupowych w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Każde przedsiębiorstwo produkcyjne dokonuje zakupu surowców i materiałów na potrzeby związane z produkcją i utrzymaniem ruchu zakładu. Osoby dokonujące zakupów muszę z jednej strony reagować za zmieniające się potrzeby przedsiębiorstwa w którego imieniu dokonują zakupy, z drugiej natomiast muszą śledzić na bieżąco rynek, tak by warunki zakupów zapewniały osiągnięcie zakładanych celów jakościowych, technicznych oraz ekonomicznych. Zadanie to jest o tyle trudne, gdyż oferta potencjalnych dostawców ulega ciągłym zmianom, pojawiają się nowe produkty, nowi dostawcy. Nawet niewielka zmiana ceny lub innych parametrów zakupu, może wpływać istotnie nie tylko na wynik ekonomiczny czy jakość produktów, ale także może umożliwić pozyskanie nowych rynków.
Pracownicy działu zaopatrzenia nie zawsze dysponują możliwościami bieżącego śledzenia zmian na rynku dostawców. Często też dostrzegając zmiany, ignorują je i dokonują zakupów na dotychczasowych warunkach. Z perspektywy osób zarządzających przedsiębiorstwem nadzorowanie funkcjonowania działów zaopatrzenia jest bardzo trudne, albowiem wymaga sporo zaangażowania i wiedzy. Nie jest to też łatwe zadanie ze względów interpersonalnych, albowiem często za zakupy odpowiedzialne są osoby zatrudnione od wielu lat, obdarzone sporym zaufaniem, mocno zaangażowane w funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Dużo łatwiej weryfikować ich działanie nie będąc ich kolegą czy wieloletnim współpracownikiem, szczególnie iż weryfikacja taka może być odebrana jako utrata zaufania, czy próba podważenia posiadanych kompetencji.
Każdorazowy zakres audytu procesów zakupowych jest uzgadniany ze zleceniodawcą, ale można wskazać etapy, które stanowią główne elementy naszych działań: